Translate

113. Red Sea Passage – Egypt : from Marsa Alam to the Suez Canal!

by | May 5, 2025 | Red Sea Egypt, Red Sea Passage

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΦΙΛΙΖΙ

Δευτέρα 7 Απριλίου 2025

Marsa Fijab, Sudan  to  Marsa Alam, Egypt 360NM

Μετά από οκτώ ημέρες παραμονής  στο φιλόξενο  παρ’ότι ρημαγμένο από εμφυλίους πολέμους Σουδάν, συνεχίζουμε το ταξίδι μας στην Ερυθρά Θάλασσα,  με πορεία βόρεια προς το Σουέζ

DAY 1:  120 NM –  21°49’N – 037°15’E

07.00 Έκλεισε ένα εικοσιτετράωρο εν πλω από Marsa Fijab (Sudan) . Κρατάμε πορεία στις 343°  με  άνεμο ανατολικό 15 kts, σε μια ανέλπιστα γαλήνια   πλεύση όρτσα. Η θερμοκρασία έχει πέσει αισθητά. Χθές βράδυ πάγωσα  κι αναγκάστηκα να ξεθάψω  κάλτσες, ζακέτα fleece και  τη  βαριά  νιτσεράδα μου, που είχα να φορέσω   ενάμισι χρόνο.  Απρίλιος μήνας, κρύο στην Αίγυπτο και χιόνια στο Αγιον  Όρος!

16.00 Περνάμε στα ανοιχτά του Gesirat Halaib, σημείο όπου  ναυάγησε το  καταμαράν Spalax, πριν λίγες μέρες. Έχουν συμβεί  πολλά, τον τελευταίο καιρό. Το πρώτο σοκ ήρθε με το ναυάγιο  του  αγαπημένου SY  Watermusic των  φίλων μας Grace & Stephen. Μετά, το ναυάγιο του Spalax και  τα σπασμένα κατάρτια του Aegir και του  άλλου σκάφους  που συγκρούστηκε με αφώτιστο πλοίο, στο αγκυροβόλιο του Σουεζ . Η αίσθηση του κινδύνου υπάρχει πάντα., Τα πρόσφατα γεγονότα  έχουν εντείνει την  προσοχή, την εγρήγορση και την ανησυχία μας.

17.00 Γεωγραφικό πλάτος 22° Βόρειο, περάσαμε τα σύνορα του Σουδάν και  πλέουμε  στα χωρικά ύδατα της Αιγύπτου. Η Αίγυπτος είναι η  τριακοστή χώρα που επισκέπτεται το Φιλίζι  στον γύρο του κόσμου!

18.40  Όπως το περιμέναμε, ο  άνεμος  έπεσε. Μαζεύουμε τη τζένοα κι ανάβουμε μηχανή. Στο βάθος του ορίζοντα,  το  Thetis  ταξιδεύει προς τον  πορτοκαλί ήλιο κι ο πορτοκαλής ήλιος προς τη δύση. Όνειρο!

Τρίτη 8 Απρίλιου

01.00 Ο αγαπημένος μου κοιμάται δίπλα μου, στο κόκπιτ και εγώ κάνω βάρδια από τις 10 το βράδυ.  Η μπουνάτσα απόλυτη απόψε,  η θάλασσα  σαν λάδι.  Κάτω από το λαμπρό φως του φεγγαριού  δελφίνια πηδούν  δίπλα στο Φιλίζι. Μια νύχτα μαγική

06.00 Στο πρώτο φως της ημέρας  διαπλέουμε  στο νησί Gesiret Zabargad.  Το Sabbatical βρίσεται  300 μέτρα δεξιά και τα En Dian και Thetis 4-5 μίλια πιο μπροστά. Κάνουμε μετάγγιση καυσίμου στο ντεπόζιτο, 4 μπιτόνια των 20 λίτρων, με την  γνωστή μέθοδο καλαμάκι, η  οποία γίνεται ολοένα και ευκολότερη. Η επανάληψις μήτηρ πάσης μαθήσεως!

06.23 Ο ήλιος αναδύεται μέσα από την ασημένια θάλασσα, σαν μεγαλόπρεπο, εκθαμβωτικό  …πορτοκάλι.  Η σκόνη θολώνει την ατμόσφαιρα σαν   ομίχλη.

DAY 2:  124 NM               23°35N – 36°05E

13.30 Μια κλήση από πολεμικό πλοίο ακούγεται στο κανάλι 16:

 –“Motorboat MMSI 227793…, motorboat MMSI 227793…. This is warship, this is warship. Alter your course   40 degrees to starboard”.

Τι να συμβαίνει? Ελέγχουμε τα MMSI της νηοπομπής μας και συνειδητοποιούμε ότι καλούν το Thetis. Ο Chris δεν ακούει το VHF, γιατί  ο πομποδέκτης του  βρίσκεται μακριά από το πιλοτήριο.  Το πολεμικό πλοίο καλεί  και το En Dian που επίσης  δεν ακούει το VHF. Τους ενημερώνω στο WhatsApp,  απαντούν στο πολεμικό πλοίο κι αλλάζουν πορεία.  Το μυστήριο λύνεται στον χάρτη:  στο Foul bay υπάρχει Ναυτική Βάση. Στρίβουμε 30° δεξιά  για σιγουριά και ειδοποιούμε το Sabbatical να ακολουθήσει.

19.30 Πλέουμε  με τη μηχανή κι έχουμε κόψει ταχύτητα, για να φτάσουμε  στην Marsa Alam αύριο το πρωί, με καλό φως ημέρας. Το δελτίο καιρού προβλέπει ότι απόψε  το βράδυ  θα αρχίσει νοτιάς, μα δυστυχώς δεν ήρθε ακόμα.  Το Νok στέλνει  email, βρίσκονται μόλις 10 μίλια πίσω.

Τετάρτη 9 Απριλίου

05.15 Κοιμήθηκα   από τις 2 το πρωί  και ξύπνησα ακριβώς στην  ώρα,  για να δω την ανατολή.

-«Ο ήλιος είναι τόσο χλωμός, τόσο Αφρικάνικος που νομίζω  οτι θα δω ένα καραβάνι με   καμήλες να περνάνε από κάτω», λέει ο Γιώργος και γελάμε.

07.00 DAY 3 105 NM  

Ανταλλάσσουμε μηνύματα   με τον  Abdullah, τον  ντόπιο που θα μας εξυπηρετήσει στην Marsa Alam.  Απέχουμε μόλις 6 ΝΜ από αυτό το «επιτρεπόμενε αγκυροβόλιο», που σημαίνει  αγκυροβόλιο στο οποίο επιτρέπεται  να σταματήσουν για να  προστατευτούν  από τον καιρό,  τα περαστικά σκάφη  που ταξιδεύουν «in transit” από ή προς το κανάλι Σουέζ,

Στα  «επιτρεπόμενα αγκυροβόλια»  της Αιγύπτου  υπάρχουν αυστηροί κανόνες.

Απαγορεύεται να  κολυμπήσουμε

Απαγορεύεται να μπούμε στο νερό (ακόμα και για να ελέγξουμε το σκάφος)

Απαγορεύεται να κατεβάσουμε  βάρκες ή άλλα πλωτά

Απαγορεύεται να βγούμε στην ακτή

Απαγορεύεται να έχουμε επαφή με τους ντόπιους

Απαγορεύεται να έχουμε επαφή ή να επισκεφτούμε γειτονικά σκάφη

Απαγορεύεται να πάρουμε καύσιμα ή προμήθειες

Ελπίζουμε ότι ο Abdullah θα μας βοηθήσει κάπως.

Το σήμα στο τηλέφωνο μου χάνεται  και το  Starlink App βγάζει μήνυμα Restricted. Ευτυχώς οι ιστιοπλόοι  που προηγήθηκαν μας  είχαν προειδοποιήσει  κι έτσι  ο Γιώργος πήρε πρόγραμμα roaming της  Vodafon.

Marsa Alam 25°05’N  -N034°- 53’ E    

08.30  Μετά από 70 ώρες  ταξίδι  και  357  ναυτικά μίλια, φτάνουμε στο πέρασμα  του υφάλου του Marsa Alam, πέρασμα στενό και δύσκολο. Για μεγαλύτερη ασφάλεια, ακολουθούμε  το track της πορείας του σκάφους Ganesh, ένα από τα πολλά tracks που υπάρχουν αποθηκευμένα στο  site του Soggy Paws (https://svsoggypaws.com) που έχουν οργανώσει οι σπουδαίοι ταξιδευτές Sherry & Dave.  Πάω στην πλώρη για να βλέπω μπροστά. Διασχίζουμε το πέρασμα αργά και μπαίνουμε στο αγκυροβόλιο.  Φουντάρουμε κοντά στα Nok και En Dian.

Δεκάδες μεγάλα και πολυτελή  τουριστικά σκάφη είναι δεμένα στα ρηχά νερά, σε moorings.  Το Marsa Alam  είναι  δημοφιλής προορισμός  για καταδύσεις.  Έξω στη στεριά απλώνεται αφιλόξενη έρημος,  άμμος, βράχια, λόφοι δίχως δέντρα και ένα παραθαλάσσιο θέρετρο με πολλά  άσχημα  ξενοδοχεία.  . Στο βάθος του ορίζοντα, υψώνονται ψηλά βουνά. Στέλνουμε στον Abdullah μια  λίστα με  τα απαραίτητα, τρόφιμα,  καύσιμα και 2 Αιγυπτιακές κάρτες SIM.

-«Θα σας φέρω ότι θέλετε!  Μείνετε ήσυχοι», απαντά  με φωνητικό μήνυμα

09.30 Το Φιλίζι είναι καλυμμένο από παχύ, καφέ στρώμα  σκόνης, αφόρητα βρώμικο. Παρά την μεγάλη μας κούραση, πιάνουμε βούρτσες και κουβά και κάνουμε  ένα καλό πλύσιμο. Περιμένουμε  να  έρθει  το λιμενικό για έλεγχο διαβατηρίων  μα δεν έρχεται κανείς. Πέφτουμε και κοιμόμαστε για δυο ώρες.

15.00 Ακόμα δυο γνωστά  σκάφη καταφθάνουν,  τα Swiss Lady  & Infinity, έξι σκάφη στο αγκυροβόλιο. Ο Captain Heebie, ο  ατζέντης μας για το  κανάλι Σουεζ μου στέλνει  απανωτά μηνύματα:  μια φωτογραφία του σκάφους Aegir , αυτό που έχει σπασμένο κατάρτι, μια δεύτερη φωτογραφία με συντεταγμένες και ένα φωνητικό:

-«Το σκάφος αυτό βρίσκεται σε κίνδυνο, χρειάζεται επειγόντως βοήθεια! Οι συντεταγμένες δείχνουν την θέση του. Πόσο μακριά βρίσκεται από το Marsa Alam? Ποιος μπορεί να τους βοηθήσει? Ακούνε το κανάλι 8», λέει.

 Ο Γιώργος βάζει τις συντεταγμένες στον χάρτη, το Aegir  βρίσκεται  6 μίλια νότια. Τους καλεί στο κανάλι 8 και  στο  16 μα δεν απαντούν.

Στέλνω μήνυμα στον Abdullah, μπορεί να τους βοηθήσει? Απαντά ότι θα κάνει ότι μπορεί.

Μετά από 5 λεπτά βλέπω μήνυμα στο messenger από τον Georg, τον καπετάνιο του Aegir: «σας απάντησα  στο VHF  μα   δεν   με ακούτε», λέει. Του  τηλεφωνώ και μιλάμε, λέει οτι έχουν  πρόβλημα κι έχουν σβήσει τη μηχανή. Χωρίς κατάρτι, πανιά και μηχανή πλέουν ακυβέρνητοι! Του στέλνω το κινητό του Abdullah για να συνεννοηθούν. Ο  Abdullah βρίσκει  ένα   σκάφος  και φεύγουν  να τους βρουν.

17.00 Ο  νοτιάς δυναμώνει και το Aegir δεν  φαίνεται ακόμη. Ανησυχούμε!

17.30 Ένα μηχανοκίνητο σκάφος διασχίζει το πέρασμα και  πίσω του  ρυμουλκεί το Aegir. Τους αφήνει σε ένα σημείο και  ρίχνουν άγκυρα.  Ο νοτιάς   έχει δυναμώσει   πολύ, στο επόμενο μισάωρο  φτάνει   τα 25 kts! Ευτυχώς  πρόλαβαν!

19.00 Ο Abdullah λέει καθυστέρησε με τη διάσωση και θα έρθει αργότερα. Του ζητάμε να αναβάλλουμε την παράδοση για αύριο, είμαστε πολύ κουρασμένοι Στις 19.30 κοιμόμαστε.

21.30 Μας ξυπνάει ο άνεμος, ο νοτιάς  γύρισε σε βοριά, όπως το περιμέναμε,. Το Φιλίζι τραντάζεται και τρέμει. Το όργανο του ανέμου καταγράφει 32 κόμβους,  μα  όταν σκάνε οι σπιλιάδες  η κατάσταση γίνεται  τρομακτική. Η άγκυρα μας γυρισμένη από νοτιά σε βοριά, ξεσέρνει περίπου 15 μέτρα και το En Dian  φαίνεται  επικίνδυνα κοντά. Ο Tan μας καλεί στο VHF, αμόλησε 15 μέτρα καδένα. Μένουμε ξύπνιοι ως τα μεσάνυχτα που ο άνεμος σταθεροποιείται  στα 25 kts. Ο καπετάνιος μου πάει στην πλώρη κι αμολάει 10 μέτρα καδένα. Ησυχάζουμε.

Πέμπτη 10 Απριλίου

Νιώθω σαν να βρίσκομαι μέσα στον κάδο ενός πλυντηρίου. Τώρα που είναι  high tide, ο ύφαλος  έχει χαθεί μέσα στα κύματα οπότε  δεν μας προσφέρει μεγάλη προστασία.  Βέβαια, έξω στα ανοιχτά, ο άνεμος λυσσομανά και  η θάλασσα βράζει. Κουράγιο!

Μιλάμε με τον Georg του SY Aegir και μας λέει τα νέα: βούτηξε και είδε την ζημιά, έχει σπάσει ένα από τα φτερά της προπέλας.  Ευτυχώς η  μηχανή δουλεύει χωρίς πρόβλημα. Ο Abdhullah  είπε ότι θα τους βοηθήσει. Τί ωραία!

14.00 -«Filizi Filizi, this is En Dian” ακούγεται η φωνή της  Rose.

Σηκώνομαι από το κρεββάτι για να απαντήσω το VHF   ούτως η άλλως δεν κοιμόμουν , πως να κοιμηθώ με τέτοιο  κούνημα.

-«Κοιτάξτε τη θάλασσα! Είναι εκπληκτικό!» , λέει η Rose.

Πράγματι, η θάλασσα γύρω μας έχει γεμίσει μακριές μωβ γραμμές. Το θέαμα είναι απίστευτο! Μα τι είναι ? Σκύβουμε πάνω από το νερό και βλέπουμε άπειρες, αμέτρητες, όμορφες μωβ μέδουσες !!!

19.00 Το στήσιμο του Abdullah ανεβάζει τα στησίματα της ζωής μας σε άλλο  επίπεδο, χρειάζεται γαϊδουρινή υπομονή.  Μόλις αρχίζει να σκοτεινιάζει   ο Abdullah  έρχεται και μας φέρνει  υπέροχα καλούδια:  δυο είδη τοπικό ψωμί, μπανάνες, ντομάτες, αγγούρια, καρότα, γάλα βρώμης, ελιές, ένα καρπούζι, 4 πακέτα τυρί φέτα, 4 πακέτα τσιπς, και 3 γιαούρτια και του δίνουμε για όλα αυτά 80 $. Κάρτες Sim δεν  έφερε, μα είμαστε ευγνώμονες!

Παρασκευή 11 Απριλίου 2025

05.00 Εκτός που χτυπιόμαστε όλη νύχτα κι όλη μέρα, σήμερα έχουμε παγώσει! Το θερμόμετρο γράφει 21° μέσα στο σκάφος ακόμα  και το λάδι καρύδας, που χθες βράδυ άπλωσα στο πρόσωπό μου, σήμερα έχει πήξει!

Ο καπετάνιος μου αλλάζει λάδια και φίλτρο στην Yanmar (5.800 ώρες) κι εγώ μαγειρεύω μπάμιες στο φούρνο με πατάτες και φρέσκες ντομάτες.

15.00 Δύσκολη κατάσταση, το κούνημα είναι ανυπόφορο! Γράφω  Ημερολόγιο και  ζαλίζομαι.  Είναι απίστευτο! Έχω  να νιώσω ζαλάδα σε σκάφος από 15 χρόνια! Μακάρι να μπορούσαμε να βγούμε  στην ακτή. Η Marsa Alam βρίσκεται κοντά  στο Luxor και την Κοιλάδα των Βασιλέων. Πόσο κρίμα!

17.00 Έπιτέλους ερχεται  ο Abdullah  και μας φέρνει  δυο τοπικές κάρτες SIM για internet , 45GB, 2 μήνες  διάρκεια για 35$ η κάθε μια. Μέσα στη βάρκα του έχει την σπασμένη προπέλα του Aegir.

– «Αύριο θα πάω να ψάξω για να  βρω  προπέλα για τους φίλους σας. Μην ανησυχείτε, δεν θα τους αφήσουμε αβοήθητους!», λέει και μετά συμπληρώνει κάπως  συνωμοτικά

-«Μόλις σκοτεινιάσει θα  σας φέρω  καύσιμα »

Ο Γιώργος κατεβάζει το τελευταίο δελτίο καιρού: ο άνεμος θα συνεχίσει  Β-ΒΔ  με ένταση 25-30 kts ως αύριο  το βράδυ. Μετά  ο βοριάς θα πέσει για 24 ώρες κι αυτό μας δίνει ευκαιρία  να πλεύσουμε βόρεια για να ανέβουμε στο Soma Bay 120 ΝΜ μακριά.. Το παράθυρο καιρού  είναι μικρό μα είναι αρκετό. Θα πρέπει να βγούμε από το πέρασμα του υφάλου πριν σκοτεινιάσει για να προλάβουμε.

19.00 Σκοτείνιασε μα η βάρκα με τα καύσιμα δεν φάνηκε. Ο Abdullah  στέλνει μήνυμα, «Σε 15 λεπτά θα είμαστε εκεί!»

22.00 Ο βοριάς φυσάει μανιασμένα και  το κύμα δεν λέει να κοπάσει. Ξύπνιοι από τις 5 το πρωί, λαγοκοιμόμαστε στον καναπέ, ώσπου ακούμε θόρυβο και βγαίνουμε έξω. Μια φουσκωτή  βάρκα  έχει πλευρίσει  το Φιλίζι  από την σκοτεινή πλευρά,  την πλευρά που δεν φαίνεται από την ακτή.

-« Κάνετε ησυχία! Μην ανάβεται φώτα!», λέει κοφτά ο  νέος άνδρας. Μαζί με δυο άλλους  σηκώνουν ένα – ένα τα μπιτόνια που έχουν στη βάρκα και τα απιθώνουν στο  κατάστρωμα και φεύγουν. Αυτά είναι  μπιτόνια της συμφοράς,   δεν έχουν ούτε  καπάκι. Τα μεταφέρουμε κάτω, κάνουμε την μετάγγιση και  τελειώνουμε στις 11. Τι τραβάμε !

Σάββατο 12 Απριλίου – Marsa Alam to Soma Bay

09.00 Ο καπετάνιος μου αλλάζει  τα φίλτρα καυσίμου και λαδιού της Yanmar,  μια δουλειά που  τον αγχώνει πολύ. Τον καμαρώνω που τα φτιάχνει όλα, πάντα   προσεκτικά  και πάντα σωστά. Το αστέρι μου που μέχρι  πριν από 11 χρόνια δεν είχε αλλάξει ούτε λάστιχο στο αυτοκίνητο του, που λέει ο λόγος .…

Μετά, φτιάχνει ένα ταψί  νόστιμες  τυρόπιτες «Τάσου»,  για  το πέρασμα, μετά  κάνει βουτιά (με επίσημη άδεια) και  ξεκολλάει το προπελάκι του δρομόμετρου που είχε κολλήσει. Φτου φτου φτου το αγόρι μου!! Εγώ γράφω, γράφω  ζαλισμένη .

17.00 Η νηοπομπή μας  αποπλέει από  Marsa Alam,  Filizi, Sabbatical, En Dian, Nok, Swiss Lady, Infinity. Το   Aegir μένει πίσω   τραυματισμένο  και ολομόναχο. Πόσο λυπάμαι κι ανησυχώ για αυτούς!

21.00 Ο άνεμος δεν έχει κοπάσει ακόμα,  πλέουμε κόντρα στα κύματα, έχουμε και αντίθετο ρεύμα 1,5 – 2  kts. Όπως φαίνεται, από εδώ και πέρα θα  αγωνιζόμαστε για κάθε μίλι που ανεβαίνουμε. Προχωράμε αργά και δύσκολα. Η ολόλαμπρη  πανσέληνος  μας αποζημιώνει  κάπως για τις αντιξοότητες.

 Κυριακή 13 Απριλίου

07.00  Ο ήλιος λάμπει πάνω στον  γαλανό ουρανό. Η ατμόσφαιρα είναι ολοκάθαρη σήμερα, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί στην Ερυθρά.  Άσπρα πανιά αρμενίζουν στη θάλασσα,  όλα τα σκάφη  φαίνονται με γυμνό μάτι, ακόμα και το  Nok που είχε ξεφύγει  αρκετά μίλια μπροστά. Ο Heinze (Nok) μας καλεί στο VHF, κάτι  έπαθαν, λέει   και δεν  μπορούν να αναπτύξουν  ταχύτητα, ίσως έχουν μπλεχτεί  δίχτυα στην καρένα τους.  Ουφ! Πάντα κάτι συμβαίνει. Το  ταξίδι Μαλαισία – Μεσόγειος είναι ένας μαραθώνιος αντοχής.

26°50’N – 033°58’E   Soma bay  (Ras Abu Sawma)   122NM

17.00 Διασχίζουμε  το αγκυροβόλιο του εμπορικού λιμανιού Safaga και προχωράμε στο βάθος  του μεγάλου κόλπου. Ο άνεμος έχει πέσει εντελώς και η θάλασσα έχει γίνει καθρέφτης. Φουντάρουμε στα 12 μέτρα, σβήνουμε τη μηχανή. Υπέροχος κόλπος!

Πριν προλάβουμε να σβήσουμε τα όργανα του σκάφους, μας προσεγγίζει ένας νέος με την βάρκα του.

-«Ότι χρειαστείτε φέρνω», λέει. Έχουμε ήδη επικοινωνήσει με κάποιον Αbdel, κι αναρωτιόμαστε  αν πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. Ο ατζέντης μας για το Σουεζ, ο «Πρίγκηπας της Ερυθράς Θάλασσας» ΄ή «captain Heebie» , κατά κόσμον Ehar Sukar,  μας  προειδοποίησε για κάποιον ανεύθυνο που έδωσε σε σκάφος πετρέλαιο με  νερό .

  Μετά  το δείπνο, αράζουμε στην πλώρη για να  απολαύσουμε   την  ανατολή  του φεγγαριού στην απόλυτη μπουνάτσα. Πέφτουμε για ύπνο νωρίς, λαχταρώ  ύπνο βαθύ και μακρύ.

Μεγάλη Δευτέρα 14 Απριλίου, 2025

01.00 Ξυπνάμε από την  αντάρα, ο άνεμος σφυρίζει και το σκάφος τραντάζεται. Κλείνω το hatch  για να μην μπαίνει  το κρύο! Ο Γιώργος σηκώνεται  να ελέγξει την άγκυρα. Η Ερυθρά Θάλασσα δικαιώνει τη φήμη της.

 09.00 Φυσάει πολύ, κουνάει πολύ, το Soma Bay δεν είναι τόσο καλό αγκυροβόλιο όσο νομίζαμε. Το Swiss Lady στέλνει μήνυμα, θα φύγουν  αύριο 10 πμ, μαζί με το Infinity. Εμείς?

14.00 Ο βοριάς σταθερός, το swell  μεγάλο, το Φιλίζι χορεύει στο κύμα. Ακούγεται χορευτική μουσική. Η ακτή είναι γεμάτη με εστιατόρια, ξενοδοχεία, κέντρα καταδύσεων. Το μέρος είναι τουριστικό και  φαίνεται  όμορφο. Πόσο θα ήθελα να βγω   έξω, να  περπατήσω και να φάω ένα παγωτό …

Ο Abdel   φέρνει  καύσιμα στα διπλανά σκάφη και σε εμάς λίγα  τρόφιμα που  ζητήσαμε, Αιγυπτιακό ψωμί, μπανάνες, κι ένα μικρό καρπούζι.

-«Πόσο?», τον ρωτάμε.

-«55$» , απαντάει με θράσος . Εννοείται τα δώσαμε πίσω.

18.00 Κατεβάζουμε δελτίο καιρού, ο βοριάς  θα σπάσει  απόψε το βράδυ, αλλά όχι εντελώς. Εκτός από αυτά, ένα  παράθυρο καιρού που έχει δει ο καπετάνιος μου από μέρες συνεχίζει να υπάρχει σε μια εβδομάδα, στις 21 Απριλίου.  Κουβεντιάζουμε  με  τα  Sabbatical & En Dian και συμφωνούμε να φύγουμε αύριο. Ο επόμενος προορισμός μας είναι το «επιτρεπόμενο αγκυροβόλιο»  El Tur στην χερσόνησο του Σινά, στην απέναντι ακτή της Ερυθράς Θάλασσας, δηλαδή σε άλλη ήπειρο, στην Ασία! Για να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να ανέβουμε βόρεια, να μπούμε στον κόλπο του Σουέζ και να  διασχίσουμε το shipping lane, τον δίαυλο πλεύσης πλοίων. Με τον  αέρα που φυσάει σήμερα το ταξίδι μοιάζει ανέφικτο. O Γιώργος  μελετά το χάρτη και τις υπάρχουσες πληροφορίες και σχεδιάζει τρεις διαδρομές:

Α.«Eσωτερική διαδρομή» βόρεια πορεία κοντά στην Αφρικανική ακτή, κόντρα στον άνεμο με μηχανή και μετά ανάμεσα στα  νησάκια  και τους υφάλους της Hurgada,  όπου θα είμαστε προστατευμένοι από το κύμα. Αυτή η διαδρομή έχει το ρίσκο ότι θα περάσουμε  νύχτα  μέσα από τα επικίνδυνα νερά του καναλιού Tawila, και  το  πλεονέκτημα  ότι ανεβαίνει   βόρεια οπότε, βγαίνοντας από το κανάλι, θα διασχίσουμε  το shipping lane  και   θα έχουμε (μόνο !!!)  20 ΝΜ κόντρα στον άνεμο και το κύμα  ως το El Τur. Αν το δελτίο είναι σωστό,  τις πρώτες πρωινές ώρες ο βοριάς θα  σπάσει αισθητά.

Β. «Η μεσαία διαδρομή»  ξεκινά  σαν την εσωτερική μα βγαίνει στο shipping lane νοτιότερα, πάνω από το Jasirat Shakir. Αυτή έχει το πλεονέκτημα ότι θα βγούμε σε ανοιχτή θάλασσα πριν σκοτεινιάσει  και το μειονέκτημα   ότι θα έχουμε κόντρα πλεύση περίπου 40 ΝΜ.

Γ. «Η νότια διαδρομή», δηλαδή πορεία  βορειοανατολική  με πανιά  και μηχανή  ως απέναντι στη χερσόνησο του Σινά και μετά  πλεύση  βόρεια, κόντρα. Πλεονέκτημα της η πιθανή ιστιοπλοΐα  και μειονέκτημα  ότι  θα έχει  τουλάχιστον 30  ναυτικά μίλια παραπάνω κόντρα στον άνεμο.

Μεγάλη Τρίτη, 15 Απριλίου

06.30 Ετοιμάζω  φαγητό και το βάζω στο φούρνο,  δεν θα είναι εύκολο να μαγειρέψουμε εν πλωτό σήμερα.   Μεταφέρουμε καύσιμα από 3 μπιτόνια στο ντεπόζιτο.

08.30 Αποπλέουμε από το Soma bay. Οι φίλοι του Nok μας χαιρετούν, αποφάσισαν να μείνουν για να περιμένουν το επόμενο παράθυρο καιρού στις 21/4.  Μάλλον είχαν δίκιο.

Η νηοπομπή  μας ξεκινά. Τα  σκάφη Swiss Lady & Infinity  ανοίγουν πανιά και παίρνουν πορεία  βορειοανατολική.  Εμείς ανοίγουμε λίγο την μαΐστρα  και προχωράμε με την μηχανή. Φοράω ζεστά ρούχα, σκούφο, νιτσεράδα και παντελόνι μακρύ, ο  άνεμος είναι κρύος!

Μόλις καβατζάρουμε τον κάβο, ο άνεμος δυναμώνει.

-“Μπήκαμε σε  “accelaration zone”, λέει ο Γιώργος.

Πλέουμε  πέντε ώρες, 20 ΝΜ,   κόντρα στον άνεμο και το κοφτό κύμα.

15.00  Φτάσαμε στην Hurgada και ως δια μαγείας, ο άνεμος έπεσε, η θάλασσα γαλήνεψε και η ατμόσφαιρα θυμίζει καλοκαίρι. Διαπλέουμε υφάλους  με σμαραγδένια, διαυγή νερά, και μικρά  εξωτικά νησιά  με όμορφα beach bars. Η Hurgada είναι σπουδαίος καταδυτικός προορισμός, την επισκεφτήκαμε  έναν Φεβρουάριο πριν από  πολλά, πολλά χρόνια, και μας είχε φανεί  σαν ένα χωριό.  Τώρα η  όλη ακτή  είναι  χτισμένη με μεγάλα ξενοδοχεία.  Αμέτρητα   σκάφη, φορτωμένα με τουρίστες πλέουν γύρω. Η  κίνηση  είναι απίστευτη!!

16.30  Φεύγουμε από τη Hurgada και παίρνουμε πορεία βόρεια. Ακόμα  10 ΝΜ  κόντρα στον καιρό  και στο κύμα. To αντίθετο ρεύμα είναι  δυνατό και  η ταχύτητα μας δεν  ξεπερνά τα 3,8 – 4 kts . Κάθε φορά που  μπαίνω μέσα στο σκάφος  κι ακούω το χτύπημα της πλώρης πάνω στο κύμα, πονάει η ψυχή μου. Καημένο Φιλιζάκι, τί τραβάς! Δίπλα μας πλέει το Sabbatical, κοπανιέται κι αυτό!

18.30 Ο ήλιος έδυσε και σκοτεινιάζει. Ευτυχώς  τώρα πλέουμε σε  ήσυχα νερά προστατευμένοι από αμέτρητους υφάλους. Συνεχίζουμε πορεία με μεγάλη προσοχή, ελέγχοντας συνέχεια τα πάντα,  με  τα μάτια μας,  κυάλια,   ραντάρ, χάρτη Navionics στο Chartplotter και  google maps στα κινητά μας.

20.00 Τίποτα δεν καταφέρνει να φωτίσει την κατασκότεινη αποψινή νύχτα, ούτε τα άστρα ούτε το φεγγάρι που ανατέλλει μεγάλο, κόκκινο και άτονο.

21.15 Φάροι παντού, λευκοί, κόκκινοι και πράσινοι φάροι αναβοσβήνουν σηματοδοτώντας τους υφάλους.  Διασχίζουμε το κανάλι με τρομερή προσοχή, το βάθος  εδώ μόλις 15 μέτρα. Τα Sabbatical & En Dian πλέουν μπροστά μας  και είναι σπουδαία συντροφιά. Δυνατό ρεύμα μας σπρώχνει και ταξιδεύουμε  με  6,5 – 7 kts.

Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

00.30 Η πρόγνωση δεν επαληθεύτηκε, ο άνεμος αντί να πέσει έχει  δυναμώσει. Πλέουμε ξυλάρμενοι μέσα  στην αγριεμένη θάλασσα. Ο καπετάνιος μου βάζει τις φωνές  νευριασμένος, επειδή το  μικρό  ipad που χρησιμοποιούμε για μόνιτορ AIS δεν είναι φορτισμένο. Έχουμε βγει στην ανοιχτή θάλασσα μέσα στον κόλπο του Σουέζ   και  πρέπει να διασχίσουμε τον δίαυλο των πλοίων. Ο άνεμος κόντρα, κόντρα το κύμα, κόντρα το ρεύμα. Σε τρομερά δύσκολες συνθήκες, με την  ταχύτητα μας στους 3 κόμβους  πρέπει να περάσουμε ανάμεσα σε επτά τεράστια πλοία που  ανεβαίνουν με ταχύτητα 15 κόμβους.  Κρατάμε πορεία Β- ΒΑ περιμένοντας  να περάσουν  τα πλοία. Μετά από μια ώρα περίπου βρίσκουμε ευκαιρία και σιγά σιγά διασχίζουμε τον  δίαυλο. Η θαλάσσια περιοχή  είναι γεμάτη με διάσπαρτα, αφώτιστα «πηγάδια», μικρές πλατφόρμες εξόρυξης, άκρως επικίνδυνες για την ναυσιπλοΐα.

02.00 Στρίβουμε βόρεια βορειοδυτικά προς το Εl Tur. Η πλεύση είναι απελπιστικά δύσκολη, αληθινή δοκιμασία για το Φιλίζι και για μας.  Ο Γιώργος παίρνει το τιμόνι στο χέρι, για  να μην  ζορίζεται  ο αυτόματος πιλότος  και για να παίρνει τα κύματα πιο γλυκά.  Τιμονεύει για   μιάμισι ώρα και μετά αναλαμβάνω. Ο άνεμος σφυρίζει  κι η θάλασσα έχει αγριέψει. Αν ο καιρός δυναμώσει περισσότερο  θα έχουμε πρόβλημα.

05.00 Ξημερώνει. Τα κύματα έχουν μεγαλώσει και έχουν γίνει ακόμα πιο κοφτά. Το όργανο του ανέμου παίζει ανάμεσα σε 30  με 40kts! Είμαι  στο τιμόνι πολλή  ώρα και νιώθω τα χέρια μου  και τα πόδια μου να πονούν.  Μέσα στην αγριεμένη θάλασσα, με προσεκτικό τιμόνεμα. το αγαπημένο  Φιλιζάκι  περνάει   τα κύματα με χάρη δελφινιού.

07.00 Ο αγώνας συνεχίζεται. Ο Γιώργος  τιμονεύει πάνω από μια ώρα.  Ψήνω ένα διπλό ελληνικό καφέ – καθόλου απλό!-  για να τον μοιραστούμε. Βγαίνω στο κόκπιτ κρατώντας το φλυτζάνι με τον καυτό καφέ  χωρίς να μου  χυθεί. Θαύμα!  Περνάμε πάνω από ένα  κύμα πάνω από τρια μέτρα ψηλό. Το σκάφος  σκάει άγαρμπα πάνω στο κύμα, σκορπώντας  αφρούς.

-«Φοβερό! Ένα δευτερόλεπτο αποσπάστηκε η προσοχή μου από το τιμόνι, για να  δω  που ανεβαίνεις και χτυπήσαμε!»

Πίνει μια γουλιά χωρίς να πάρει τα μάτια του από τη θάλασσα.

-«Πότε βρεθήκαμε ξανά  σε τόσο δύσκολες συνθήκες?»

-« Στις δυο πρώτες μέρες του περάσματος   Παναμάς – Γκαλάπαγκος. Εκεί, εκτός από τα κύματα, είχαμε ασταμάτητη  βροχή και κεραυνούς», λέει ο Γιώργος στρίβοντας το τιμόνι .

08.30 Ο Γιώργος έχει ξαπλώσει με τα ρούχα στο κόκπιτ  κι  τιμονεύω. Οι ώρα περνά πολύ αργά. Ο άνεμος σφυρίζει ανάμεσα από τα ξάρτια μα ευτυχώς τα κύματα έχουν πέσει κάπως. Οι πρωινές ακτίνες του  ήλιου  φωτίζουν την έρημο  της Χερσονήσου του Σινά.

09.00 Στρίβουμε ΒΑ, απομένουν μόλις 5 ΝΜ  ως  το El Tur. Ανοίγουμε τη μαΐστρα κι ο άνεμος  μας  δίνει  δρόμο! Η  ιστιοπλοΐα είναι αρμονία κι ομορφιά.  Η πλεύση με μηχανή  κόντρα  στον άνεμο είναι πράγμα άσχημο κι αφύσικο.

El Tur 28°13’N – 033°36’E    100 NM

09.30 Μπαίνουμε στον κόλπο του El Tur  και ρίχνουμε άγκυρα. Η  ανακούφιση  που φτάσαμε ως εδώ χωρίς να γίνει ζημιά  είναι  τεράστια. Με όση  αντοχή  μας έχει απομείνει μετά από την δύσκολη, άυπνη  νύχτα, καθαρίζουμε  το  Φιλίζι από  το αλάτι, τρώμε από μια μπουκιά  και πέφτουμε στο κρεββάτι.

Ξυπνάμε μετά από δίωρο ύπνο, πολύ  ζαλισμένοι. Ο άνεμος έχει δυναμώσει, το swell  έχει μεγαλώσει και  το Φιλίζι κουνάει όπως το «Ταψί»  στα λούνα παρκ της παιδικής μας ηλικίας.  Όχι πάλι!! Τρώμε βραδινό και κοιμόμαστε πολύ νωρίς.

Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου 2025

Τέταρτη  ημέρα αποκλεισμούι!  Είμαστε τρομερά απογοητευμένοι, ο καιρός είναι χάλια,  ο βοριάς δυνατός, το σουέλ ανυπόφορο και κάνει κρύο, φοράω ζακέτα και κάλτσες  μέσα στο Φιλίζι και κρυώνω.  Φρούτα και λαχανικά μας έχουν τελειώσει   και  δεν υπάρχει κανείς να  μας φέρει προμήθειες.

Κλεισμένοι μέσα, εγώ  γράφω  Ημερολόγιο κι ο Γιώργος κάνει πολλές και διάφορες δουλειές. Ετοιμάζουμε  πασχαλινό γεύμα: αυγά  τηγανητά και πατάτες,  τα τελευταία μας αυγά  και οι τελευταίες μας πατάτες.  Μιλάμε με τους Δανούς του Aegir που βρίσκονται ακόμα στην Marsa Alam. Εχουν σπουδαία νέα: o Abdullah  βρήκε  προπέλα και την τοποθέτησε στο σκάφος τους. Το παράθυρο καιρού είναι καλό,  τα χαράματα  της Κυριακής ξεκινούν για Σουέζ!

Το απόγευμα ο άνεμος επιτέλους σπάει κάπως  και βγαίνουμε στο κοκπιτ.  Οικογένειες με παιδιά έχουν μαζευτεί στην  αμμουδιά. Μαυροφορεμένες γυναίκες ολότελα καλυμμένες με μπούργκα στέκονται  έξω  στην παραλία.  Μέσα  στο νερό,  παίζουν αγόρια με βερμούδες και κορίτσια με μαγιώ μπούργκα, και  μικρά παιδιά γυμνά.

Όμορφο λιμάνι το El Tur. Πάνω από τα σπίτια της πόλης υψώνεται μεγαλόπρεπα  το Όρος Σινά, κίτρινη πέτρα, άμμος  και ήλιος. Στεναχωριέμαι πολύ που δεν επιτρέπεται να βγούμε έξω. Λίγα χιλιόμετρα μακριά  από εδώ βρίσκεται η Ιερά Μονή  της Αγίας Αικατερίνης του Όρους Σινά, για την οποία  ακούω  χρόνια από τον Γιώργο και τον αδερφικό του φίλο Γιάννη.  Το Μοναστήρι της   Αγίας Αικατερίνης του Σινά  (6ος αιώνας μΧ), βρίσκεται  στους πρόποδες του όρους όπου  ο Μωυσής  έλαβε τον Νόμο και τις 10 Εντολές και έχει μια από τις σπουδαιότερες Βυζαντινές βιβλιοθήκες του κόσμου. Ανέγγιχτο από πολέμους το μοναστήρι επιβιώνει  σε αυτά τα άγρια, αφιλόξενα χώματα επι 15 αιώνες. Ο Ιδρυτής του Ισλάμ  Μωάμεθ, επισκέφθηκε την Μονή και γνωρίστηκε με τους  Μοναχούς.  Το 623 μ.Χ., οι Μοναχοί  του Σινά  ζήτησαν προστασία από τον  Μωάμεθ   κι αυτός  έβγαλε  φιρμάνι υπογεγραμμένο με το αποτύπωμα της παλάμης του  στο οποίο  ζητούσε  από όλους  τους  Μουσουλμάνους «να υπερασπίζονται τους Μοναχούς του Σινά και να τους αφήνουν απερίσπαστους στα θρησκευτικά τους καθήκοντα».  Το πρωτότυπο φιρμάνι  βρίσκεται σε μουσείο στην Κωνσταντινούπολη  και  ένα αντίγραφο  στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης του Σινά.

Δευτέρα 21 Απριλίου 2025

Αέρας,  κρύο και  κούνημα ανυπόφορο  για έκτη ημέρα. Το ψυγείο μας έχει αδειάσει,  φρούτα και λαχανικά έχουν τελειώσει, έχουμε μισό  βάζο ελιές, μερικά  λαιμ, λίγο τυρί και 3 σοκολάτες.

14.00 Ο  καπετάνιος κατεβάζει το νέο δελτίο  καιρού  που επιβεβαιώνει την πρόγνωση : ο άνεμος  θα πέσει απόψε,  οπότε τα χαράματα  αποπλέουμε για το Σουέζ!  Στέλνουν μήνυμα οι φίλοι του Nok, το απόγευμα θα ξεκινούν από Soma Bay. Λογικά θα φτάσουμε στο Σουεζ συγχρόνως.

19.00  Ξαφνικά, ο άνεμος σταματά. Μέσα σε λίγη ώρα   η θερμοκρασία ανεβαίνει.

-«Επιτέλους σταμάτησε ο αναθεματισμένος βοριάς που έφερνε κρύο από την Ελλάδα !», λέει ο Γιώργος γελώντας.

Τρίτη 22 Απριλίου 2025

4.00 Ξυπνάμε πριν το ξυπνητήρι κι ετοιμαζόμαστε.  Τα Swiss Lady και Infinity έφυγαν ήδη. Οι φίλοι στα  Sabbatical και En Dian ετοιμάζονται

05.00 Βιράρουμε με το πρώτο φως. Βγαίνουμε από τον κόλπο του El Tur και  πλέουμε παράλληλα με τη στεριά της Χερσονήσου Σινά. Η φύση εδώ έχει  άγρια ομορφιά, παντού έρημος, πυρωμένα βουνά,  άγριοι βράχοι, κυματιστοί αμμόλοφοι, μοναχικά κάστρα.

Ξημερώνει μια ημέρα γκρίζα, η ατμόσφαιρα  πνιγμένη στη σκόνη. Ο πρώτος προορισμός  μας είναι το αγκυροβόλιο C1 στο Σουέζ, 120 ναυτικά μίλια μακριά και  υπολογίζουμε να φτάσουμε   αύριο τα χαράματα. Στο C1  θα μας επισκεφτούν «καταμετρητές»   για  τον υπολογισμό της χρέωσης της  διέλευσης από το κανάλι και  θα επιβιβαστούν   πιλότοι  σε όλα τα  σκάφη, για να μας οδηγήσουν   μέσα στο κανάλι Σουέζ  κι ως την μαρίνα στην Ismailia, περίπου 40 ναυτικά μίλια μακριά.

10.00 Έπιασε  νοτιάς και  σβήσαμε τη μηχανή.  Ταξιδεύουμε  γαλήνια με την μαΐστρα δεμένη με preventer. Έρχεται  μήνυμα στο WhatsApp από τον Georg  του Aegir, του σκάφους με το σπασμένο κατάρτι, βρίσκονται  2 ναυτικά μίλια πιο πίσω!  Μετά από λίγη ώρα τους βλέπουμε με τα κιάλια. Θαυμάζω το θάρρος και  την ψυχραιμία τους. Άθλος ότι  κατάφεραν να φτάσουν ως εδώ με τόσο σοβαρή ζημιά στο σκάφος τους. Να είναι καλά οι άνθρωποι.

16.00 Ο νοτιάς δυναμώνει και ταξιδεύουμε ωραία με μαίστρα και τζένοα. Η περιοχή  είναι γεμάτη από   πηγάδια εξόρυξης, πολύ τρομακτικές κατασκευές.  Ευτυχώς  είναι νωρίς κι  έχει ακόμη φως.

18.00 Η ατμόσφαιρα έχει τόση σκόνη,  μοιάζει σαν  να πλέουμε  σε ομίχλη.  Ο ήλιος χάνεται  πίσω από την καταχνιά και σιγά – σιγά σκοτεινιάζει. Οι ακτές στολίζονται από λευκά και κίτρινα φώτα.

22.00  Ελέγχουμε την περιοχή  με το ραντάρ και τα κιάλια. Τα  φώτα  των αμέτρητα πλοίων και τα φώτα της ακτής κάνουν την  πλοήγηση δύσκολη. Πριν λίγες εβδομάδες  έγινε κι αυτό  το   ατύχημα που μας έχει στοιχειώσει: ένα ιστιοπλοϊκό  που έφτασε νύχτα στο αγκυροβόλιο του Σουεζ,  έπεσε πάνω σε ένα αφώτιστο αγκυροβολημένο πλοίο,  σπάζοντας  το κατάρτι του. Ειπώθηκε ότι εκείνη τη βραδιά είχε ομίχλη, κάπως σαν σήμερα. Έχουμε τρομερό άγχος!

Ένα τεράστιο τάνκερ που περνούσε στα αριστερά, κόβει ταχύτητα σαν να  θέλει  να περάσουμε Όταν απομακρυνόμαστε στρίβει και περνάει πίσω μας, και πάει να αγκυροβολήσει.. Ο  γιγάντιος σκοτεινός  όγκος  του είναι   τρομακτικός!

Τετάρτη 23 Απριλίου 2025

03.00 Πλέουμε στο αγκυροβόλιο του Σουέζ,  τον κόλπο όπου   αγκυροβολούν τα  πλοία, περιμένοντας την σειρά τους για να περάσουν το κανάλι. Η εικόνα στην οθόνη του AIS είναι εντυπωσιακή, υπάρχουν πάρα πολλά  πλοία! Με κατεύθυνση βόρεια,  το  Φιλίζι  περνάει δίπλα από τους πλωτούς  γίγαντες, ένα καραβάκι μικροσκοπικό. Ευτυχώς το σύστημα AIS  μας δίνει παρουσία και ασφάλεια.

04.30 Με τεταμένη προσοχή,  διασχίζουμε τα τελευταία μίλια της διαδρομής, ένα κανάλι πλοήγησης σηματοδοτημένο από φάρους. Διακρίνουμε κάποια κατάρτια, Nok, En Dian,  έχουν αγκυροβολήσει ήδη. Μια πιλοτίνα (pilot boat) με αναμμένους προβολείς  προσεγγίζει το  Sabbatical και το διατάζει   να ρίξει άγκυρα επιτόπου, παρότι   διπλα  τους βρίσκεται μια ψαρόβαρκα που μαζεύει δίχτυα!  Αμέσως μετά έρχεται σε εμάς

-«Ριξτε άγκυρα εδώ,τώρα», λέει ο άνδρας. Είμαστε πολύ κοντά στο Sabbatical και προσπαθούμε να απομακρυνθούμε λίγο, μα η ψαρόβαρκα έχει έρθει δίπλα μας τώρα , ρίχνει ή μαζεύει δίχτυα  και μας έχει αποκλείσει. Παράλογα πράγματα! Φουντάρουμε 45 μέτρα καδένα στα 10 μέτρα βάθος. Η θάλασσα είναι πολύ αναστατωμένη κι έχει κυματώσει, το αγκυροβόλιο είναι εκτεθειμένο στο νοτιά. Ο καπετάνιος  μου ετοιμάζει τα έγγραφα  του σκάφους κι εγώ βάζω  μπαλόνια στα ρέλια.

04.45 Η πιλοτίνα  προσεγγίζει από το πλάι κι ο Γιώργος βοηθά   τον καταμετρητή να πηδήξει στο Φιλίζι. Ο νέος άνδρας είναι ευγενικός και αποτελεσματικός, ο χρόνος του πολύτιμος έχει να καταμετρήσει πολλά πλοία σήμερα, λέει. Η καταμέτρηση για το κανάλι Σουέζ αφορά τον εσωτερικό όγκο κάθε πλοίου, μέγεθος που δεν γνωρίζουμε. Ο καταμετρητής ζητάει τα σχέδια του Φιλιζι, οπότε του δίνουμε το manual Jeanneau 43DS, κι από εκεί μετράει το ύψος του σκάφους, χωρίς την καρένα. Ο καταμετρητής φεύγει  για να πάει στο επόμενο σκάφος.

10.00 Σε ένα τέταρτο θα έρθει ο πιλότος για να μπούμε στο κανάλι Σουεζ. Ο νοτιάς σήκωσε κύμα και η θάλασσα είναι   τόσο αναστατωμένη που  όλα  σκάφη   μοιάζουν να χορεύουν. Δυο δελφίνια  πηδούν  πίσω από την πλώρη μας, ένα πολύ γλυκό καλωσόρισμα.

10.20 Προετοιμαζόμαστε. Μόλις φτάσει  ο πιλότος η αναχώρηση θα είναι άμεση. Ανάβουμε τα όργανα και τη μηχανή.

10.30 Μια πιλοτίνα φέρνει τον πιλότο κι εγώ τρέχω στην πλώρη να βιράρω. Όλα πάνε καλά ως τα τελευταία μέτρα, η άγκυρα δεν έρχεται, έχει μπλέξει! Αμολάω καδένα, ο καπετάνιος μου κάνει πρόσω και ξαναπροσπαθούμε. Η άγκυρα ανεβαίνει μαζί  με  ένα δίχτυ. Το κύμα χτυπάει το σκάφος κι αγχώνομαι μην γίνει ζημιά στην φρεσκοβαμμένη μας πλώρη.  Ο πιλότος σκύβει  και κόβει το σχοινί με ένα μαχαίρι. Όλα καλά. .Είμαστε ελεύθεροι!

Με σταθερή ταχύτητα 6  kts  μπαίνουμε στο κανάλι. Ο πιλότος μας, ένας συμπαθητικός 43 χρονος  ονομάζεται  Mohamed, δεν μιλάει λέξη αγγλικά  και καπνίζει ασταμάτητα.  Εχει γυρίσει βοριάς  Το κανάλι χαραγμένο μέσα στην έρημο, μοιάζει με γαλήνιο ποτάμι.  Πλοία περνούν άλλα με ρότα προς την Ερυθρά  κι άλλα προς την Μεσόγειο αλλά και μικρές ντόπιες βάρκες με πανί.

Παντού  υπάρχουν στρατιωτικά φυλάκια , κάτι αναμενόμενο αφού  η περιοχή βρίσκεται  δίπλα σε εμπόλεμη ζώνη. Συνεχίζουμε πορεία για  40 ΝΜ που διαρκεί  οκτώ  ολόκληρες ώρες.

18.30 Φτάνουμε  στην Ismailia Yacht Marina. Η χαρά μας είναι απερίγραπτη! Οι φίλοι συγχαίροντα  και κουβεντιάζουν χαρούμενα. Νιώθουμε ευτυχισμένοι, το  αγαπημένο μας Φιλίζι μας έφερε  στο Σουέζ!!!   Το Port Said και η Μεσόγειος απέχουν μόλις 40 ΝΜ, η Αθήνα μόλις 600 ΝΜ. Όμως δεν βιαζόμαστε να φύγουμε πριν  κάνουμε ένα σύντομο ταξίδι στις   πυραμίδες της Γκίζας, την Κοιλάδα των Βασιλέων και τον Νείλο μαζί με τους Janet & David του  Sabbatical! Σαν όνειρο!

.

Archive

Loading

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »